Dobrá škola
Pridané: 12.3.2025 | Komentárov: | Prečítané: 236 x
Dnes sa pozrieme na to, čo by si mali precvičovať tretiaci. Na webovej stránke Štátneho pedagogického ústavu sa nachádzajú kritériá kontroly a hodnotenia diktátov. Učivo slovenského jazyka v treťom ročníku je zamerané predovšetkým na vybrané slová.
Pridané: 14.2.2025 | Komentárov: | Prečítané: 304 x
Už niekoľko rokov sociológovia rozdeľujú ľudí na jednotlivé generácie. Momentálne sa deti rodia do obdobia generácia Alfa. Čím sa táto generácia detí vyznačuje?
Pridané: 13.1.2025 | Komentárov: | Prečítané: 383 x
Najvážnejším problémom slovenských škôl je nízka úroveň učenia, keď učiteľ hovorí a žiak pasívne počúva. Ukázala to Správa o stave výchovy a vzdelávania za minulý školský rok. Predstavila ju Štátna školská inšpekcia (ŠŠI). Jej výsledky poukazujú aj na nedostatky v riadení škôl. Na piatkovej tlačovej konferencii o tom informovali minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD) a hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská.
Pridané: 20.11.2024 | Komentárov: | Prečítané: 608 x
Nie je to nič neobvyklé, že učitelia sa často cítia unavení, vyčerpaní, strácajú nádej, že sa situácia zlepší. No aj napriek tomu to nevzdávajú, sú oddaní svojej práci a žiakom. Aby čo najdlhšie zostávali v pozitívnom emocionálnom nasadení, potrebujú vedieť, ako si dobiť baterky. Pomôcť im môžu nasledujúce stratégie.
Pridané: 21.10.2024 | Komentárov: | Prečítané: 404 x
V dnešnom svete, ktorý čelí mnohým environmentálnym výzvam, je ekologická výchova detí nevyhnutnejšia než kedykoľvek predtým. Deti sú naša budúcnosť a to, čo sa naučia v mladom veku, si často nesú celý život. Keď deťom vštepujeme lásku k prírode a zodpovedný prístup k životnému prostrediu, pripravujeme ich na to, aby sa stali aktívnymi členmi spoločnosti, ktorí budú chrániť našu planétu.
Pridané: 1.9.2024 | Komentárov: | Prečítané: 661 x
Žiaci si hádam najviac zo všetkého želajú dobrých, chápajúcich a priateľských učiteľov. Takých, ktorým sa môžu zdôveriť, ktorým môžu veriť, o ktorých sa môžu oprieť a ktorí ich majú radi. Čo robiť, aby žiaci učiteľovi dôverovali?
Pridané: 28.5.2024 | Komentárov: | Prečítané: 665 x
Proti šikane bojujú na školách detským divadielkom
Pridané: 19.4.2024 | Komentárov: | Prečítané: 1155 x
Zámeno sám, sama, samo má v množnom čísle v mužskom rode životnom tvar sami, v mužskom rode neživotnom, v ženskom a strednom rode samy a znamená samotný nik iný: Chlapček bol sám doma. Evička sa bojí zostať sama. Dieťa sa po ulici pohybovalo samo. Starí rodičia bývajú sami. Stromy v lese vyrástli samy. Ženy samy pracovali na poli. Chlapci išli na dvor, dievčatá ostali v triede samy.
Pridané: 22.11.2023 | Komentárov: | Prečítané: 3084 x
Chcete, aby vaši žiaci pracovali samostatne? Ktorý dobrý učiteľ by to nechcel… Potom by pre vás mohla byť užitočná publikácia Lukáša Bajera Samostatná práce. Jej autor je učiteľom českého a anglického jazyka na daltonskej základnej škole v Brne. Vo svojej publikácii okrem toho píše o manažmente času, o myšlienkových mapách, o technických novinkách, o svojich učiteľských skúsenostiach.
Pridané: 20.10.2023 | Komentárov: | Prečítané: 2281 x
Námet na online hodinu mediálnej výchovy či slovenčiny, ktorá vedie ku kvalitnej diskusii o zdrojoch informácií.
Žiaci trávia veľa času online a nemajú veľa príležitostí diskutovať o tom, odkiaľ berú svoje informácie. Cieľom učiteľa na tejto hodine nie je primárne hodnotiť zdroje informácií, ale poukázať na ich rôznorodosť a na to, aký vplyv môžu mať na formovanie názoru jednotlivca. Táto hodina sa skladá z predprípravy (videá), overenia porozumenia rozdelenia médií, čítania serióznych, bulvárnych a konšpiračných zdrojov a moderovanej diskusie. Celá trieda sa na hodine bude venovať jednej téme z rôznych zdrojov, spoločne si predstavia plejádu informácií a budú sa baviť o ich vplyve. Takto vedené vyučovanie nám dáva priestor preskúmať informácie do hĺbky a z rôznych zdrojov a umožňuje žiakom, aby si rozšírili obraz o médiách, ktoré boli mimo ich bubliny.
Pridané: 15.9.2023 | Komentárov: | Prečítané: 3728 x
Volám sa Zuzana a narodila som sa v čase, keď sa nediagnostikovali vývinové poruchy učenia. Prežila som školské časy v strese a v nepohode, často som plakala doma do vankúša. Myslím si, že môj príbeh nie je ojedinelý. Napriek ťažkostiam, ktoré som prekonávala počas mojich školských čias, stala som sa učiteľkou. Dnes učím anglický jazyk na základnej škole.