Dobrá škola
Pridané: 2.9.2025 | Komentárov: | Prečítané: 71 x
Sociálne siete sú nepochybne fenoménom dnešnej doby. Stali sa súčasťou nášho každodenného života i života našich detí. A ani zďaleka nejde len o tie skôr narodené. Benefity sociálnych sietí využíva aj generácia Alfa, čiže deti narodené po roku 2010. Poznajú však dostatočne aj ich nástrahy? O prínosoch i hrozbách sociálnych sietí sme sa rozprávali s Tamarou Rogožníkovou Gončarovou, expertkou na komunikáciu na sociálnych sieťach Facebook, Instagram a TikTok.
Pridané: 12.5.2025 | Komentárov: | Prečítané: 754 x
Dnes sa pozrieme na to, čo by si mali precvičovať tretiaci. Na webovej stránke Štátneho pedagogického ústavu sa nachádzajú kritériá kontroly a hodnotenia diktátov. Učivo slovenského jazyka v treťom ročníku je zamerané predovšetkým na vybrané slová.
Pridané: 14.2.2025 | Komentárov: | Prečítané: 1082 x
Už niekoľko rokov sociológovia rozdeľujú ľudí na jednotlivé generácie. Momentálne sa deti rodia do obdobia generácia Alfa. Čím sa táto generácia detí vyznačuje?
Pridané: 13.1.2025 | Komentárov: | Prečítané: 691 x
Najvážnejším problémom slovenských škôl je nízka úroveň učenia, keď učiteľ hovorí a žiak pasívne počúva. Ukázala to Správa o stave výchovy a vzdelávania za minulý školský rok. Predstavila ju Štátna školská inšpekcia (ŠŠI). Jej výsledky poukazujú aj na nedostatky v riadení škôl. Na piatkovej tlačovej konferencii o tom informovali minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD) a hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská.
Pridané: 20.11.2024 | Komentárov: | Prečítané: 901 x
Nie je to nič neobvyklé, že učitelia sa často cítia unavení, vyčerpaní, strácajú nádej, že sa situácia zlepší. No aj napriek tomu to nevzdávajú, sú oddaní svojej práci a žiakom. Aby čo najdlhšie zostávali v pozitívnom emocionálnom nasadení, potrebujú vedieť, ako si dobiť baterky. Pomôcť im môžu nasledujúce stratégie.
Pridané: 21.10.2024 | Komentárov: | Prečítané: 567 x
V dnešnom svete, ktorý čelí mnohým environmentálnym výzvam, je ekologická výchova detí nevyhnutnejšia než kedykoľvek predtým. Deti sú naša budúcnosť a to, čo sa naučia v mladom veku, si často nesú celý život. Keď deťom vštepujeme lásku k prírode a zodpovedný prístup k životnému prostrediu, pripravujeme ich na to, aby sa stali aktívnymi členmi spoločnosti, ktorí budú chrániť našu planétu.
Pridané: 1.9.2024 | Komentárov: | Prečítané: 808 x
Žiaci si hádam najviac zo všetkého želajú dobrých, chápajúcich a priateľských učiteľov. Takých, ktorým sa môžu zdôveriť, ktorým môžu veriť, o ktorých sa môžu oprieť a ktorí ich majú radi. Čo robiť, aby žiaci učiteľovi dôverovali?
Pridané: 28.5.2024 | Komentárov: | Prečítané: 842 x
Proti šikane bojujú na školách detským divadielkom
Pridané: 19.4.2024 | Komentárov: | Prečítané: 1825 x
Zámeno sám, sama, samo má v množnom čísle v mužskom rode životnom tvar sami, v mužskom rode neživotnom, v ženskom a strednom rode samy a znamená samotný nik iný: Chlapček bol sám doma. Evička sa bojí zostať sama. Dieťa sa po ulici pohybovalo samo. Starí rodičia bývajú sami. Stromy v lese vyrástli samy. Ženy samy pracovali na poli. Chlapci išli na dvor, dievčatá ostali v triede samy.
Pridané: 22.11.2023 | Komentárov: | Prečítané: 3402 x
Chcete, aby vaši žiaci pracovali samostatne? Ktorý dobrý učiteľ by to nechcel… Potom by pre vás mohla byť užitočná publikácia Lukáša Bajera Samostatná práce. Jej autor je učiteľom českého a anglického jazyka na daltonskej základnej škole v Brne. Vo svojej publikácii okrem toho píše o manažmente času, o myšlienkových mapách, o technických novinkách, o svojich učiteľských skúsenostiach.
Pridané: 20.10.2023 | Komentárov: | Prečítané: 2497 x
Námet na online hodinu mediálnej výchovy či slovenčiny, ktorá vedie ku kvalitnej diskusii o zdrojoch informácií.
Žiaci trávia veľa času online a nemajú veľa príležitostí diskutovať o tom, odkiaľ berú svoje informácie. Cieľom učiteľa na tejto hodine nie je primárne hodnotiť zdroje informácií, ale poukázať na ich rôznorodosť a na to, aký vplyv môžu mať na formovanie názoru jednotlivca. Táto hodina sa skladá z predprípravy (videá), overenia porozumenia rozdelenia médií, čítania serióznych, bulvárnych a konšpiračných zdrojov a moderovanej diskusie. Celá trieda sa na hodine bude venovať jednej téme z rôznych zdrojov, spoločne si predstavia plejádu informácií a budú sa baviť o ich vplyve. Takto vedené vyučovanie nám dáva priestor preskúmať informácie do hĺbky a z rôznych zdrojov a umožňuje žiakom, aby si rozšírili obraz o médiách, ktoré boli mimo ich bubliny.