Pridané: 17.2.2021 | Komentárov: | Prečítané: 1806 x
Pridané: 1.2.2021 | Komentárov: | Prečítané: 1994 x
Korupcia je komplikovanejší problém, ako sa môže na prvý pohľad zdať. A ľudia, ktorí ju odmietnu, môžu čeliť mnohým problémom. To ukazuje online hra Dobrák, zloduch a účtovník, ktorú si vďaka Denníku N môžete so žiakmi zahrať aj v slovenčine. V hre si vyskúšate, aké to je byť v koži riaditeľa finančného odboru mesta. Valia sa na vás požiadavky zo všetkých strán a vy sa musíte správne rozhodovať. Každé vaše rozhodnutie má vplyv na hospodárenie mesta, ale aj na to, akú dôveru budete mať medzi politikmi a podnikateľmi – a teda aj na to, či si svoju pozíciu udržíte, budete vyhodený alebo skončíte vo väzení.
Pridané: 18.12.2020 | Komentárov: | Prečítané: 3042 x
Ako zlepšiť spoluprácu žiakov, vizualizáciu učiva a participáciu na vyučovaní v online vzdelávaní
Počas dištančného vyučovania mi chýba kvalitný zobrazovací nástroj na vizualizáciu učiva. V podmienkach prezenčnej výuky je poruke tabuľa. V online prostredí ju nahrádzam zdieľaním powerpointovej prezentácie s potrebnými mapami, obrázkami, prípadne bežným Wordom, do ktorého píšem potrebné kľúčové slová, pojmy, roky či mená. Pokiaľ to doplním nastrihaným videom, ktoré analyzujeme, hodina je zaujímavejšia, ako keď žiaci vidia štyridsaťpäť minút iba hlavu svojho učiteľa.
Pridané: 11.12.2020 | Komentárov: | Prečítané: 1459 x
Námet na online hodinu informatiky alebo triednickej hodiny o kyberšikane. Hodina je zasadená do online priestoru v dištančnom vzdelávaní.
Dištančné vzdelávanie dlhodobo transformovalo mnohé triedy na virtuálny home office. Kontakt so žiakmi sa obmedzil (v tom lepšom prípade) na Zoom videohodiny a správy cez Edupage. Dobrou správou je, že v dištančnom vzdelávaní sa znížil počet prípadov klasickej šikany, pretože sa žiaci nevidia osobne. Nie každý učiteľ však vie, ako žiaci medzi sebou interagujú na sociálnych sieťach a nie každý žiak vie, ako sa slušne správať v online priestore.
Pridané: 19.11.2020 | Komentárov: | Prečítané: 1477 x
Parita patrí medzi jednoduchšie matematické pojmy. Má však významnú propedeutickú hodnotu, lebo je jedným z prvých abstraktných pojmov. Ďakujeme jej za úvahy, ktoré viedli k vnímaniu nekonečna ako „reálneho“ objektu. Cez ňu pytagorejci pochopili, že úvahy o konkrétnych číslach sa dajú nahradiť úvahami o ich spoločných vlastnostiach. Takýmto príkladom je dôkaz toho, že výsledok súčtu dvoch nepárnych čísel je párny. Využíva manipuláciu s kamienkami. Tento postup časom viedol k objavu ešte zložitejších zákonitostí.
Pridané: 16.11.2020 | Komentárov: | Prečítané: 1398 x
Výborní učitelia, múdri, silní, skvelí, najlepší… Všetci si prajeme mať v našich školách nielen vzdelaných, ale aj „vedomých“ učiteľov. S inšpirovaním a vzdelávaním učiteľov máme v Inštitúte DAPHNE bohaté skúsenosti, keďže environmentálnej výchove a vzdelávaniu (nielen učiteľov) sa na Slovensku venujeme už 20 rokov. Tentoraz sme vzdelávanie, v spolupráci s koučom a lektorom Karolom Herianom, obohatili o nový rozmer: naším cieľom bolo vytvoriť príručku na posilnenie učiteľov a odhaliť tajomstvo „vedomého učiteľa“.
Pridané: 28.10.2020 | Komentárov: | Prečítané: 1883 x
Zavreté školy sú veľkou výzvou na motiváciu a sebadisciplínu. Na školskom home office si žiaci a študenti prechádzajú rovnakými nástrahami ako dospeláci – majú veľa slobody, ale aj kopu povinností a nie vždy sa darí všetko plniť bez stresov. Dištančné vzdelávanie im ponúka priestor objaviť, ako radi pracujú a experimentovať s tým, čo im vyhovuje. Môžu sa o svojich pracovných návykoch a preferenciách dozvedieť veľa užitočných vecí, ktoré by v bežnom školskom režime nemali šancu objaviť. Kľúčové v tomto období je, aby si vybudovali základné zručnosti učenia sa, aby zvládli online vzdelávanie bez zbytočnej frustrácie.