Dobrá škola
Pridané: 6.3.2023 | Komentárov: | Prečítané: 251 x
V rámci projektu Environmentálni experti sme v Živici vytvorili priestor pre praktickú skúsenosť a sebarealizáciu žiakom základných škôl. Po vzdelávacom kurze bolo ich úlohou odovzdať spolužiakom osvojené vedomosti a zručnosti. Najviac ich oslovili témy eko-kozmetika a ekologické poľnohospodárstvo.
Pridané: 14.12.2022 | Komentárov: | Prečítané: 379 x
Prvý rok života dieťaťa trávime tým, aby sme ho naučili chodiť a rozprávať a ďalšie roky mu neustále hovoríme, aby si sadlo a bolo ticho.
Pridané: 18.11.2022 | Komentárov: | Prečítané: 534 x
Kráčam. Moje kroky sa ozývajú, pretože dlhá chodba je prázdna. Žiaci nedupocú, nepociťujem potrebu ich okrikovať a usmerňovať. Koncom augusta je každá škola dokonalá. Potom prídu žiaci a rozdupú a prekričia všetko moje snaženie.
Pridané: 16.10.2022 | Komentárov: | Prečítané: 1002 x
Chcete, aby vaši žiaci pracovali samostatne? Ktorý dobrý učiteľ by to nechcel… Potom by pre vás mohla byť užitočná publikácia Lukáša Bajera Samostatná práce. Jej autor je učiteľom českého a anglického jazyka na daltonskej základnej škole v Brne. Vo svojej publikácii okrem toho píše o manažmente času, o myšlienkových mapách, o technických novinkách, o svojich učiteľských skúsenostiach.
Pridané: 28.8.2022 | Komentárov: | Prečítané: 984 x
Okrem výchovno-vzdelávacieho procesu sa žiaci denne dostávajú do kontaktu s budovaním vzťahov so svojimi učiteľmi, ktorí pre nich predstavujú často iba formálnu autoritu. Ako môžeme v tomto kontexte nastaviť klímu v našich triedach tak, aby každý žiak dosiahol svoj potenciál?
Pridané: 9.8.2022 | Komentárov: | Prečítané: 979 x
Nedávno som sa dostal k pracovnému listu, ktorý istá učiteľka základnej školy pripravila pre svojich žiakov v rámci dištančného vzdelávania. Témou pracovného listu bol futbal a prvá úloha znela takto: „Definuj pojem futbal.“ Neviem si predstaviť lepšiu ukážku prehnaného akademizmu, ktorý od nepamäti trápi naše školy. Presnejšie: ktorým od nepamäti učitelia trápia naše deti.
Pridané: 31.7.2022 | Komentárov: | Prečítané: 870 x
Čas letných prázdnin je pre žiakov hlavne o oddychu, načerpaní nových síl do nového školského roka, spoznávaní blízkych a vzdialenejších destinácií či zbieraní nových zážitkov a dobrodružstiev s rodinou a priateľmi. Pre všetkých školákov môže byť toto obdobie aj časom, kedy môžu aktívne napredovať aj v niektorých školských aktivitách. Pre tých, ktorí by sa chceli aj počas prázdnin zdokonaľovať v anglickom (či inom cudzom) jazyku ponúkame niekoľko tipov, ako využiť tieto voľné dni naplno.
Pridané: 24.3.2022 | Komentárov: | Prečítané: 1014 x
Jeden nápad sa zrodil v hlave dvoch českých autorov knihy Davida Bohma a Ondřeja Buddeusa a dali jej názov Hlava v hlavě. Pozoruhodný názov, však? V skratke znamená, že o hlave premýšľame zase len v našich hlavách. V knihe je množstvo obrázkov a myšlienok o ľudskej hlave, ktoré nás inšpirovali… A tak jedným z nápadov v Bibiane bolo vytvoriť výstavu Hravá hlava inšpirovanú touto knihou. Požičali sme si niektoré obrázky a myšlienky o tejto najdôležitejšej, najzaujímavejšej a najatraktívnejšej časti ľudského tela.
Pridané: 1.3.2022 | Komentárov: | Prečítané: 1119 x
Niet pochýb o tom, že celoživotné vzdelávanie učiteľov je nesmierne dôležité pre osobnostný aj profesionálny rozvoj a schopnosť viesť hodiny s ohľadom na potreby žiakov 21. storočia, a to v akomkoľvek predmete. Ako však spraviť z takéhoto vzdelávania moderný a inšpiratívny zážitok, ktorý si učiteľ bude môcť dopriať kedykoľvek a kdekoľvek a prispôsobiť si ho podľa vlastných potrieb?
Pridané: 1.2.2022 | Komentárov: | Prečítané: 1073 x
Montessori pedagogika existuje už vyše sto rokov. Jej princípy sa využívajú v školách po celom svete, najmä v Holandsku, Nemecku, USA či Taliansku a dopyt po tejto pedagogike či vzdelávacej filozofii stále rastie.
Pridané: 25.11.2021 | Komentárov: | Prečítané: 1213 x
V dnešnom svete, prepojenom s technológiami, IoT a umelou inteligenciou takmer na každom kroku, je viac ako kedykoľvek predtým dôležité pripraviť študentov na budúcnosť. Výučba robotiky od útleho veku a počas celej školskej dochádzky môže zvýšiť schopnosť detí byť kreatívnymi novátormi a produktívnejšími členmi spoločnosti. Vlády v mnohých krajinách uznali dôležitosť robotiky na školách a začali s vytváraním programov a zákonov, ktoré by ju začlenili do verejného vzdelávacieho systému. Výučbou robotiky môžeme žiakom otvoriť úplne nový svet a príležitosti, ku ktorým by inak nemali prístup.