Pridané: 1.3.2012 | Prečítané: 3456 x
B. Zelinová: Škola otvorená rodičom - rodičia otvorení škole
Rodičia oceňujú, keď sa k nim škola správa ústretovo a partnersky. Učitelia si želajú, aby s nimi rodičia žiakov ťahali za jeden povraz a boli otvorení vzájomnej komunikácii. Veríme, že spolupráca a partnerská komunikácia škôl a rodičov sa oplatí, a to obom stranám. A preto vznikla značka Rodiče vítáni, značka pre české školy otvorené rodičom, ktorej spoluautorom je Tomáš Feřtek, zakladateľ a hovorca spoločnosti EDUin, publicista a novinár, ktorý sa venuje ekológii, vzdelávaniu a téme vidieka... (pokračovanie v DOBREJ ŠKOLE na strane 7)
Dana Spurná: Tri školy pohľadom jedného rodiča
Redakcia DOBREJ ŠKOLY oslovila pani Danu Spurnú, ktorá má osobné skúsenosti s troma konkrétnymi bratislavskými školami, aby sa ich pokúsila zhodnotiť z pohľadu rodiča. Každá z uvedených škôl má iného zriaďovateľa a je hodnotená z hľadiska inej vekovej kategórie žiakov, takže vznikla celkom pestrá mozaika "pre a proti"... (pokračovanie v DOBREJ ŠKOLE na strane 8)
M. Dudek: Ako rodičia spolupracujú na americkej "strednej"
Americkí rodičia majú „rodičko” iba raz do roka, ale zato dostávajú domov oveľa viac oficiálnej pošty. Každých šesť týždňov chodí v nepriesvitnej obálke priebežné hodnotenie žiaka. Sú na ňom percentuálne vyjadrené priemerné známky za dané obdobie, absencie i správanie. Keď dieťa nepríde bez ospravedlnenia do školy... (pokračovanie v DOBREJ ŠKOLE na strane 9)
S. Vinceová: Šťastné deti?!
Dcéru som dávala do malej súkromnej školy a dúfala som, že mi bude môcť byť lepším partnerom ako jednoliaty štátny kolos. Bola som poznačená negatívnou skúsenosťou s konkrétnou štátnou školou, vedenia ktorej sa dotklo, že som poukázala na šikanovanie mojej staršej dcéry a ďalších žiakov zo strany učiteľky. Šesť rokov, až do ukončenia ZŠ, mi to potom neustále dávali najavo. Unavená z boja za svoje práva a práva svojho dieťaťa som sa vrhla do náručia srdečných antropozofov. Bez toho, že by som to celé tie štyri roky čo i len tušila. „Jasné” poznanie prišlo až neskôr a jadro celého problému dnes vidím v neinformovanosti. Napriek tomu, že som novinárkou, som sa až doteraz k problematike waldorfskej školy (WŠ) v médiách písomne nevyjadrila, snažila som sa byť v úzadí. Od roku 2005 sa, v súčinnosti s odborníkmi na pedagogiku a na „netradičné spoločenstvá”, podstatou WŠ zaoberám a snažím sa prísť na to, čo sa to v tej škole dialo. Dnes sa už cítim byť dostatočne „vzdelaná” a aj „vzdialená” (od osobnej zaujatosti) na to, aby som o tom napísala... (pokračovanie v DOBREJ ŠKOLE na strane 10 - 11).
R. Čeranayová: Čo dala alternatívna škola môjmu synovi
Môj syn bol od malička špeciálny. Začal chodiť 9-mesačný, diaľkové ovládače boli jeho doménou, pri vysokých tónoch si zakrýval uši a v škôlke všetkých očaril šikovnosťou a vynaliezavosťou. Aj čítať sa naučil sám, keď nemal ani 5 rokov. Myslela som si, že keď pôjde do školy, bude to super. Bola to však katastrofa... (pokračovanie v DOBREJ ŠKOLE na strane 11)
Ďalšie zaujímavé články nájdete na www.dobraskola.com a na www.burjanoskole.sk