Pridané: 11.10.2013 | Prečítané: 3374 x
S čitateľmi DOBREJ ŠKOLY sme už viackrát diskutovali o rôznych nečakaných situáciách zo školského prostredia. Napínavý je aj príbeh do novembrového čísla. Prečítajte si, čo sa stalo jednému učiteľovi chémie na osemročnom gymnáziu.
„Marko si v chemickej učebni sadol hneď vedľa otvorených dverí kabinetu. Bolo mi to trochu čudné, no prestal som to riešiť, keď som začal s pokusom. Na jeho konci ma žiaci zasypali kopou otázok. Markov chrbát v mikine som zazrel až pri odchode z triedy. Niečo mi našepkávalo nenechať to len tak. Prečo si najväčší aktivista za slobodu prejavu a konania, inak povedané najväčší „zlerobič“ široko-ďaleko, sadol inde ako zvyčajne? A tá nekončiaca záplava otázok, niektoré sa dokonca opakovali... Potom mi to došlo. Rýchlo som vbehol do kabinetu zistiť, čo zmizlo. Kyselina fluorovodíková! Bolo jej tu predsa oveľa viac! Čo keď ju nalial do skla? Rozleptá mu ho! Letím po chodbe. Vidím ich. Celá skupina kvartánskej „elity“ sa smeje. Keď ma zbadajú, stíchnu. Zachytím, ako Marko schováva za chrbát fľašu. Rozpoznám, že je to plastová fľaša s čírou tekutinou. Uľaví sa mi. Zrazu sa emócie strachu menia na obdiv – vidím, že pozorne počúval môj výklad o bezpečnosti pri práci a o vlastnostiach kyseliny fluorovodíkovej. Počkať, takže sa na to pripravil! Začína ma valcovať hnev: „Marko, daj mi tú fľašu!“ Podáva mi ju: „Sorry, sme sa len stavili, či sa to podarí.“„Neuvedomuješ si, čo sa mohlo stať? Je to kyselina! Čo si s ňou chcel robiť?“ „Nič,“ znie odpoveď a ja sa sám seba pýtam, čo iné som čakal.
Zreferoval som zástupkyni, čo sa udialo. Zhodli sme sa na trojke zo správania – bola to krádež, navyše nebezpečnej látky. Zároveň však Markovi navrhujem pochvalu od vyučujúceho učiteľa za to, že využil všetko, čo vedel a nevystavil seba ani ostatných nebezpečenstvu pri manipulácii s kyselinou. Dokonca si nasadil slnečné okuliare a plastové rukavice. „Skús to navrhnúť na porade,“ reagovala zástupkyňa blahosklonne. „Uvidíme, čo na to povedia ostatní učitelia.“
Ako by ste celý prípad riešili s Markom? Zaslúžil si podľa vás trojku zo správania? A mal by dostať okrem trestu aj pochvalu od učiteľa chémie? Ako by ste hlasovali, keby dal takýto návrh na porade váš kolega? Najzaujímavejšie názory uverejníme v novembrovej DOBREJ ŠKOLE.